Digital Dash Upgrade - Was it Worth It?

28 kwi 2021
1 190 654 wyświetleń

Thanks to The Zebra for sponsoring today’s video. Click bit.ly/TheZebraMoneyPit to learn everything you ever wanted to know about car insurance.
Thank you to Optimist Studios www.optimiststudios.com​ for letting us shoot this wicked fun Zebra Ad in their lot! Check em out!
Thank you to our good friends at EAD Exotics-www.eadexotics.com/ for helping us get out hands on cool cars to do fun stuff with!
Thanks to DDE-EFI for all the help on the dash!
dd-efi.com/collections/digital-dash/products/12-3-universal
So we opted to go the fancy route and swap our Miata gauge cluster for a supercar-like digital dash! Now the problem is that we can’t read fuel levels or oil pressure! So today we fixed those problems by adding some aftermarket bits to our ECU!

Money Pit is where you get to learn about cars as we work on them. Each ep we’ll breakdown how each component works and then we’ll upgrade it. Join us in our journey to build cool cars, learn about them, and drive the crap out of them!
Some of our best videos ever are coming out soon, stay tuned so you won't miss a thing!
►Subscribe here: bit.ly/1JQ3qvO
Check out more Donut Media Videos: plworld.info/show/gKpvfa2ynniqZNY/wideo.html…
Want a Donut shirt or sticker? Visit shop.donut.media/
Like us on Facebook: facebook.com/donutmedia/
Click here if you want to learn more about Donut Media: www.donut.media/
Donut Media is at the center of digital media for the next generation of automotive and motorsports enthusiasts. We are drivers, drifters, and car enthusiasts who love to tell stories.

Komentarze
  • I like how the policy in the new studio was no personal project cars. So Zach just started using everyones personal car for Money Pit and they are all in there anyway

    Joe LanuchaJoe LanuchaGodzinę temu
  • Me: trynna set up the digital dash for my Ferrari Modena “this thing is so dumb I should’ve bought that 700$ digital dash”

    123IamAnIdiot123IamAnIdiot3 godzin temu
  • I like the more in-depth stuff.

    Zach SZach S11 godzin temu
  • I pay for Premium so I don't have to watch stupid ads... That's an unsubscribe from me...

    Nelson StirlingNelson Stirling16 godzin temu
  • The refresh rate is still much too low for my liking it feels like I'm dropping fps just looking at it, i can't imagine driving with it lol

    Ferny bFerny b22 godzin temu
  • can you please make a diagram on how you wired up the fuel level.....the camera man didnt do a good job...................................

    63W63W22 godzin temu
  • It might be utilitarian, but this dash is just ugly

    OJOJ23 godzin temu
  • I'll stick with the regular one. Although entertaining, looks like too much nonsense for a fix that didnt need fixing. But do you.

    WrecksMoWrecksMoDzień temu
  • Megasquirt

    david maldonadodavid maldonadoDzień temu
  • Getting things to read right shouldn’t be an issue. DIYautotune has great customer support and will give you the exact numbers to use based on what the computer is reading

    TheWhiteBruceLeeTheWhiteBruceLeeDzień temu
  • Man uses a heat gun for the heat shrink you know u could use a lighter if u have one and plug all that in

    Mr JMr JDzień temu
  • Oh, heck yeah.

    Brian LingdenBrian LingdenDzień temu
  • This man needs a powerblock TV show

    Evan McAuleyEvan McAuleyDzień temu
  • Left picture on thumbnail is my gas rn

    Anthony GraggAnthony GraggDzień temu
  • Growing his hair out was Zach's second best life decision after joining donut

    Toby WoodToby WoodDzień temu
  • how to flex ur donuts? a. do donuts b. eat donuts c. watch donut d. all of the above

    dokier pokerdokier pokerDzień temu
  • I would love to see a video on fixing the timing on a Miata from you guys.

    CodesCodesDzień temu
  • The further along i get in UTI, the more and more I understand what you’re saying

    GringGring2 dni temu
  • That's maybe 7-10 FPS after *fixing* the lag. That would drive me nuts. I wouldn't do this mod without 144fps/144Hz and for a simple GUI I don't see why that isn't possible. I also wonder how this thing is in the daylight. A very important consideration when driving a convertible.

    TylerTyler2 dni temu
  • You need a fueltech ft600 ecu, is a better dash and a better ecu, justa call then e enjoei a better aftermarket ecu

    marcos viniciusmarcos vinicius2 dni temu
  • This man is the smartest of all Donut Media. Change my mind...

    Calvin WhitleyCalvin Whitley2 dni temu
    • Well, Science garage was cool too but he's actually modifying his car.

      Brian LingdenBrian Lingden16 godzin temu
  • U guys should make a podcast

    ChicagoRocks01ChicagoRocks012 dni temu
  • Whoever picked the music selection deserves a raise. That snap-on hat never looked so smooth jazz sexy

    Joshua FunkJoshua Funk2 dni temu
  • 11:14 anyone know what that tool is called?

    Bram Van BreukelenBram Van Breukelen2 dni temu
    • He used a wire stripper.

      Brian LingdenBrian Lingden16 godzin temu
  • "Lets get into it" = "First step, jack up your car."

    Andy KingAndy King2 dni temu
  • They got me to watch that commercial on PLworld Premium. That's skill.

    Jerome McCuinJerome McCuin2 dni temu
  • 4:07 that's Raspberry Pi OS... yet the site claims it's a "DD-EFI Computer" Bit suspicious ngl

    Oliver GaskellOliver Gaskell2 dni temu
  • That ad intro tho 🔥🔥🔥🔥🔥

    Jose MorenoJose Moreno2 dni temu
  • You should make a video about replacing that digital dash with an analogue one. I think it'll be 'smoother'.

    M de VriesM de Vries2 dni temu
  • How long does it take to boot your dash?

    Carl SiemensCarl Siemens2 dni temu
  • Who else is waiting for “air suspension - is it worth it?”

    Akash KumarAkash Kumar2 dni temu
    • "magnetic suspension- is it worth it"

      lil shitlil shit2 dni temu
  • could y'all do a Mazda RX-8 Money Pit

    Graham BurnsedGraham Burnsed2 dni temu
  • Please do a "How to build a CO2 Purge Kit". Asking for a friend... hehe.

    Marlon WewelMarlon Wewel2 dni temu
  • What's the reasoning behind soldering some places, crimp connecting others, and then also using vampire connectors?

    Lee HamrickLee Hamrick2 dni temu
  • This man is too smart for me

    Hamza MushabHamza Mushab2 dni temu
  • My Grandpa wants his soldering iron back!

    SirWalterSirWalter3 dni temu
  • Why does he need a resistor for that wire? Can someone shed light please?

    Austin BranscombAustin Branscomb3 dni temu
  • Imagine paying 700$ for a gaming pc and getting 5 fps. I'm disappointed Zach.

    Austin BranscombAustin Branscomb3 dni temu
  • add was amazing🤩 👏

    James ElliottJames Elliott3 dni temu
  • That was pretty cool. Plenty of detail but somehow avoided being too boring. Well done.

    Mark BlanceMark Blance3 dni temu
  • The showcase of skills and time is stupendous, zac deserves alot more then what he gets. ill just keep it vauge like that

    Alex QuinonesAlex Quinones3 dni temu
  • nah you gotta replace that dash bro. sorry. if it’s lagging that that probably means it was poorly built, meaning the CPUs shit or there’s not enough ram

    Ryan LevinRyan Levin3 dni temu
  • Where’d you get your hat from?

    Daniel LomeliDaniel Lomeli3 dni temu
  • That dash looked amazing at the end! Such a little detail but it completes the interior.

    JOSHUA CSINCSAJOSHUA CSINCSA3 dni temu
  • I love the "im walking over here" laugh track cuz of the way he's walking, "oh snap the guages are right there" plays laugh track again lmaoo

    Boom SquadBoom Squad3 dni temu
  • This is pretty cool however I still love my old liquid filled ones

    Kirk WolfeKirk Wolfe3 dni temu
  • Very interesting

    rodney josephrodney joseph3 dni temu
  • Great video. Very helpful. Thanks!

    Christopher T.Christopher T.3 dni temu
  • Zach just gets stuff done. Most people would swap in that dash on a project car and would just leave that stuff and say they were going to get it hooked up forever and never do it lol...

    Tucker BeattieTucker Beattie3 dni temu
  • Not gonna lie I bought a MB recently due to this show as I want to build along haha

    OldHunter RazielOldHunter Raziel3 dni temu
  • Such a good ad, bois.

    Mark XMark X3 dni temu
  • Damn thats sick

    matchezzmatchezz3 dni temu
  • Digital Dash Upgrade - was it worth it? ABSOLUTELY NOT So much of effort on putting a digital dash that is struggling to show an rpm reading. The high quality panel ensures you cringe each time you see it move. An led bulb based reader from 90s car does a far better job than this! Zach has done a really awesome job. It would have paid off if the product had lived up to the mark.

    Ganesh ShajiGanesh Shaji3 dni temu
  • Horrible screen solution, so laggy and ugly. You can write down numbers before it updates on the screen....

    TheUbeermenchTheUbeermench3 dni temu
  • Is there anything this man cannot do???? I’m always hella impressed

    Magical WizzardMagical Wizzard3 dni temu
  • wow that was super cool man

    Anthony CiccarielloAnthony Ciccariello3 dni temu
  • :D

    ZackTheMuffinManZackTheMuffinMan3 dni temu
  • I like the more comprehensive, deep dive, "in the weeds" style of this video. More of that, please. Thank you

    Chris BookChris Book3 dni temu
  • 3:00 dude it does not look half done, it looks half ass done

    felicianoabefelicianoabe3 dni temu
  • I laughed at "stupendous" more than I shold have

    AlexeyAlexey3 dni temu
  • Very cool I liked it a lot and learned lots too! any episode with Jobe is a great one!

    DaveyJonesDaveyJones3 dni temu
  • looking good! although i will say the lag in the gauge would still drive me crazy. id probably get something with more ram, or something that would make it smooth

    Helixial 2409Helixial 24093 dni temu
  • Bro...when i saw the HP meter when he hit is back... I about spit out my beer.

    genthbagenthba3 dni temu
  • I wanna be you so bad 😫

    bulltimer salinasbulltimer salinas4 dni temu
  • Pls do this for an xj

    BossBoss4 dni temu
  • Quality Content!

    Jonathan GuzmanJonathan Guzman4 dni temu
  • This is the best commercial/ad i have ever watched!

    Robbie OwensRobbie Owens4 dni temu
  • I think the sponsors you guys are getting are super awesome. I hope by getting something like insurance sponsoring you guys means that you guys are getting FAT checks. I know it ain't much, but I let all the ads playthrough so youtube gives you the max ad change for my view. I recently started liking your videos, because I guys that's a penny or two at a certain point. Thanks guys for doing the stupid shit I'm to scared to do, the smart way, so I can learn to apply my imagination successfully 💯

    King DarkSideKing DarkSide4 dni temu
  • As the video started I was about to say I don't like the fact that your dash is so far behind, seems dangerous, and then it's the first problem you tackle..cool!

    Lidge1994Lidge19944 dni temu
  • Zack and brian from mies motorsports should worl together

    Alex AvagyanAlex Avagyan4 dni temu
  • Tbh the lag on rpm would still drives me crazy

    DracoDraco4 dni temu
  • SpecTACULAR lol idk why but when you said that I had a 💡 moment for a pun comment. Cus it's spec tachometer. I mean spectacular

    Nate_zx6r_ryderNate_zx6r_ryder4 dni temu
  • This the only online class I like

    Jackson ribbonsJackson ribbons4 dni temu
  • Kinda wish he said vitals are vital

    James ZarateJames Zarate4 dni temu
  • Been debating going this route and ditching my round gauges for a screen ... BUT HOW ARE YOU TRACKING MILES? does mega squirt have an odo?

    ThatsMyPurse IdontKnowYouThatsMyPurse IdontKnowYou4 dni temu
  • thought it was an actual digital dash, but its a raspberry pi with a program, thats amazing lol

    r32juanr32juan4 dni temu
  • For your own safety, please also wire in your brake warning telltale. If you start loosing your brake fluid you will not know it until it's too late and you are in the wall all the way up to the nice digital dash you just installed :D

    Nino KrizanecNino Krizanec4 dni temu
  • Don't worry Zack, I love weeds.

    Doc RockulusDoc Rockulus4 dni temu
  • M E G A S Q U I R T

    sooplekssoopleks4 dni temu
  • So, was it worth it?

    David BartzDavid Bartz4 dni temu
  • 8:30 Is that a mouse nest ? Lol

    Jacob WarrenJacob Warren4 dni temu
  • What's the name of the song that's playing before Zach loses HP?

    marcus harveymarcus harvey4 dni temu
  • I'm not sure if it's been mentioned yet (or if this is even relevant to this video) but Mako Motorsports makes digital cluster mounts for the NA Miata.

    Zack WolfeZack Wolfe4 dni temu
  • why change the oil sensor ? the orignal one is not working with the ECU ?

    Noe GuillementNoe Guillement4 dni temu
  • Quit saying Speedo, unless you're going to be wearing one

    Zachary RobertsonZachary Robertson4 dni temu
  • 700$ for 5frames per secon

    Jose LuisJose Luis4 dni temu
  • good zebra ad lol

    Ritualistik TexturesRitualistik Textures4 dni temu
  • Second time asking for the blue/black boost creeps shirt as a lanyard

    Collin BurkeCollin Burke4 dni temu
  • I am a big car enthusiast. I was so upset on finding India's so called car youtubers like gaisal kahn who call or pretend themselves car guy without having any passion/knowledge about cars. So I started watching DDE, STRADMAN, SHMEE150, TAVARISH, HOOVIES GARAGE, MANNY KHOSHBIN AND VINWIKI I want your suggestion to start a channel inspired by donut media(specifically their up to speed series)in hindi to step up our INDIAN game. Plz.. share your views on this idea.

    Meera SinghMeera Singh4 dni temu
  • Remember kids, always heat up your joint

    Fernando RamirezFernando Ramirez4 dni temu
  • All I can say is, I need more🙏

    Modified EuroSportModified EuroSport4 dni temu
  • Future "I did the Digital Dash"

    nicklegostavanicklegostava4 dni temu
  • How would all of this work and the possible headaches that can follow be worth it?? To say you have a digital dash...? Yeah, no thanks...

    Kevin KevinKevin Kevin4 dni temu
  • I’m loving the fact that the dash uses either a raspberry pi or raspbian os to run on because there is the raspberry in the bottom left when he is on the phone with the guy. There is also the chromium symbol which means it is a lower spec system

    Charlie MaybeCharlie Maybe4 dni temu
  • Not gonna lie, $700 for a Raspberry Pi with an LCD screen seems like a ripoff. Especially with this refresh rate.

    CRSCRS4 dni temu
  • 5min in i can already say, no, it is not worth it

    jesus christjesus christ4 dni temu
  • This is awesome

    Drey KimDrey Kim4 dni temu
  • so, when are you gonna start using Nitrous?

    mitchell madduckmitchell madduck4 dni temu
  • In the thumbnail:- So you just got a free refill cuz you upgraded the fuel tank and because life is a game and every game gives u a free refill

    Nope NopeNope Nope4 dni temu
  • Wow that lag on tac is super bad. Appears that display is cheap junk.

    ThumperThumper4 dni temu
PLworld