Czy maseczki działają?

23 paź 2020
276 684 wyświetleń

👉 Patronite ► patronite.pl/NaukowyBelkot
👕 Nasze koszulki ► naukowybelkot.shoplo.com/
📚 Moja książka ► altenberg.pl/geny/
👉 Film Tomka Rożka ► plworld.info/show/lKqqZLTMhGPPdNY/wideo.html
Mix audio ► ratstudios.pl/

Nie będę się rozpisywał. Domyślacie się dlaczego ten film teraz powstał. Na pewno znacie kogoś, kto głośniej lub ciszej wątpi w skuteczność maseczek albo twierdzi, że jest to spisek i forma zniewolenia. Co więc na to nauka?
I przypominam, jeżeli już to czytasz, żeby regularnie zmieniać maseczki. Przypomnij proszę o tym innym w komentarzu, jeżeli zabraknie Ci pomysłu odnośnie tego, co napisać dla zasięgu.
👉 Film o sezonie grypowym ► plworld.info/show/Z2WorbnUkWTOoJc/wideo.html
===
Timestampy
0:00 Mój dowód anegdotyczny
3:14 Liczbowy kontekst
8:45 Jak i kiedy się zarażamy
12:05 Co robi maseczka
15:59 Maseczka maseczce nierówna
18:20 Skala mniejsza
20:35 Skala większa
24:31 Ale grypa...
26:26 Ostatnie pytanie

Subskrypcja ► plworld.info
Facebook ► facebook.com/UwagaNaukowyBelkot
Twitter ► twitter.com/NaukowyBelkot
Instagram ► instagram.com/NaukowyBelkot/

Wyłącznie Naukowy Bełkot ► goo.gl/Do7VCc
Grupa na facebooku ► goo.gl/HP8J83
===
Źródła (wybrane):
The Royal Society - Face masks and coverings for the general public: Behavioural knowledge, effectiveness of cloth coverings and public messaging
Y. Miyamae i in. - Duration of viral shedding in asymptomatic or mild cases of novel coronavirus disease 2019 (COVID-19) from a cruise ship: A single-hospital experience in Tokyo, Japan
D. K. Chu i in. - Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: a systematic review and meta-analysis
P. Doung-ngern i in. - Case-Control Study of Use of Personal Protective Measures and Risk for SARS-CoV 2 Infection, Thailand
Y. J. Hou i in. - SARS-CoV-2 Reverse Genetics Reveals a Variable Infection Gradient in the Respiratory Tract
M. Gandhi i in. - Masks Do More Than Protect Others During COVID-19: Reducing the Inoculum of SARS-CoV-2 to Protect the Wearer
E. P. Fisher i in. - Low-cost measurement of face mask efficacy for filtering expelled droplets during speech
K. A. Prather i in. - Reducing transmission of SARS-CoV-2
T. T. Leffler i in. - Association of country-wide coronavirus mortality with demographics, testing, lockdowns, and public wearing of masks (Update August 4, 2020).
S. Bae i in. - Effectiveness of Surgical and Cotton Masks in Blocking SARS-CoV-2: A Controlled Comparison in 4 Patients
A. F. Melicor i in. - Is SARS-CoV-2 transmitted by asymptomatic and pre-symptomatic individuals?
Y. Sohn i in. - Assessing Viral Shedding and Infectivity of Asymptomatic or Mildly Symptomatic Patients with COVID-19 in a Later Phase
W. Yi i in. - Virus shedding dynamics in asymptomatic and mildly symptomatic patients infected with SARS-CoV-2
D. He i in. - The relative transmissibility of asymptomatic COVID-19 infections among close contacts
G. Morone i in. - Incidence and Persistence of Viral Shedding in COVID-19 Post-acute Patients With Negativized Pharyngeal Swab: A Systematic Review
P. K. Cheng i in. - Viral shedding patterns of coronavirus in patients with
probable severe acute respiratory syndrome
www.iamexpat.nl/expat-info/dutch-expat-news/rivm-says-there-no-evidence-prove-effectiveness-face-masks?fbclid=IwAR3GfvXuPGkCHmb47kuxISi7XPe8f3xripxU6RtY5mmJ4ocVsw1DiSRfx2Y

www.cebm.net/study/clinical-course-and-viral-shedding-among-patients-with-sars-cov-2/
www.physiciansweekly.com/covid-19-asymptomatic-infection-delayed-symptoms-common-in-children/
www.vox.com/future-perfect/21299527/masks-coronavirus-covid-19-studies-research-evidence?__c=1
www.aamc.org/news-insights/science-and-psychology-behind-masking-prevent-spread-covid-19
rs-delve.github.io/addenda/2020/07/07/masks-update.html
theconversation.com/three-major-scientific-controversies-about-coronavirus-144021
discoveries.childrenshospital.org/covid-19-mask-science/
www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8
www.ucsf.edu/news/2020/06/417906/still-confused-about-masks-heres-science-behind-how-face-masks-prevent
today.yougov.com/topics/international/articles-reports/2020/03/17/personal-measures-taken-avoid-covid-19
www.wsj.com/articles/face-masks-really-do-matter-the-scientific-evidence-is-growing-11595083298
www.rivm.nl/en/novel-coronavirus-covid-19/face-masks-and-gloves

Komentarze
  • Ważna informacja. Widząc, co dzieje się w komentarzach na moich mediach społecznościowych planujemy szczególnie skrupulatną moderację komentarzy. Mam tu na myśli, że wszelkie akty obrażania i ataków ad personam będą usuwane. Pozostawimy uwagi, zastrzeżenia i zarzuty (niezależnie od ich poziomu merytorycznego) tak długo, jak nie będą zawierały wulgaryzmów czy ataków na kogokolwiek.

    Uwaga! Naukowy BełkotUwaga! Naukowy BełkotMiesiąc temu
    • @Kuń Były takie mozesz sobie zobaczyć na ASAPscience. W angielskim takim niebezpiecznym zwrotem było paradoksalnie "stay healthy" bo masz t i th

      KsenonKsenon9 dni temu
    • Czyli jest to dowód na to, że przez cały czas oddychamy przez taką szmateczkę pełną bakterii, grzybów i wirusów. A każdy, co chwilę poprawia, przesuwa, zakłada i ściąga tę maseczkę, a później dotyka wszystkiego taką ręka; i znow dotyka swojej masczki itd. Tak to wygląda w praktyce... Lekarz do mojego sąsiada piwiedział: Proszę nie nosić maseczki, bo może pan nabawić się zapalenia płuc. Także kichnięcie na pudełeczko w maseczce lub bez, niczego nie udowadnia.

      gedeon 1gedeon 111 dni temu
    • @MrPatryk44 na to miejsce ooo

      Perła F.Perła F.12 dni temu
    • @MrPatryk44 oooõoooooo

      Perła F.Perła F.12 dni temu
    • Żadna cenzura, Dawid, cholernie Cię lubię i Twoj kanał !!!

      Mateusz SiwekMateusz Siwek16 dni temu
  • Udowodniłeś co dzieje się pod maseczkami, trujemy nimi sami siebie kolonią grzybów bo mało kto pierze codziennie... także maseczki powinniśmy wszyscy zdjąć. Dziwne też, że hiszpanka była tak niszcząca dla ludzi zaszczepionych niedługo wcześniej ;) Dlaczego też ludzie wymieniając ślinę i wirusy przy całowaniu mają lepszą odporność? Nie powinniśmy raczej właśnie "narażać" się i eksponować organizm na wirusy żeby być odporniejszym? Jak to jest? A co do grzybów i potu to przez skóre nie wędruje to do płuc xD więc nie wiem co to za aluzja mająca ośmieszyć przeciwników maseczek że niby się nie myją? To właśnie zwolennicy maseczek o nie nie dbają ;D to dopiero ironia...

    gandalf9698gandalf969813 godzin temu
  • Panie Dr czy jest szansa żeby przeprowadził Pan analizę danych statystycznych dostępnych w GUS i MZ w kontekście śmiertelności ogólnej i śmiertelności na Covid od początku pandemii w PL?

    faszystowski googielfaszystowski googiel19 godzin temu
  • Rozumiem, że do eksperymentu użyłeś "świeżej" maseczki. Jestem ciekawa jaki byłby wynik z użyciem noszonej już wcześniej maseczki. Nie oszukujmy się, ludzie noszą jedna maseczkę wiele godzin jak nie dni.

    JoankaJoanka20 godzin temu
  • A ja jem ciągle owoce na ulicy i dokładnie przezuwam więc mogę nie zakładać maseczki

    Halina SerwatkaHalina SerwatkaDzień temu
  • prawdziwy bełkot....

    AK kieldone07AK kieldone07Dzień temu
  • Jakoś tam działają, jednak ich skuteczność w walce z covid jest nikła, wręcz pomijalna statystycznie. Natomiast skuteczność w powodowaniu bakteryjnego zapalnej płuc jest już naprawdę wysoka.

    J KJ KDzień temu
  • bruh

    Czarek 3Czarek 32 dni temu
  • Hej, nie wiem czy wiesz, że twój kanał na yt jest polecany w podręczniku do fizyki wyd. Nowa Era jako wiarygodne źródło informacji w internecie obok takich twórców jak: emce kwadrat, Nauka. To lubię, SciFun i kilku anglojęzycznych kanałów, których niestety nie znam, więc wymieniać nie będę. Pozdrawiam :)

    shadow 66shadow 662 dni temu
  • No i co w związku z tym??? Chłopie my ludzie mamy żyć razem i uczyć się odporności od siebie A nie dzielic! Gadasz głupoty i tyle!!!!

    Sławianka PolskaSławianka Polska3 dni temu
    • @Guitarguy 16 enkuje, należy mi się nie ci sie😁

      Sławianka PolskaSławianka Polska2 dni temu
    • @Sławianka Polska więcej pytajników, a i gratuluję, otrzymujesz status doktora z jutuba.

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
    • @Guitarguy 16 jak wy ? To fakt!!

      Sławianka PolskaSławianka Polska2 dni temu
    • @Sławianka Polska nie da się być aż tak głupim.

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
    • @Guitarguy 16 bo nie trolluje, prawdę mówię!

      Sławianka PolskaSławianka Polska2 dni temu
  • Po 8 godzinach pracy fizycznej, rozmawiania, krzyczenia do siebie w hałasie w maseczce proszę sprawdzić wewnętrzną stronę maseczki pod mikroskopem.

    180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS3 dni temu
    • @Maciek wk To była dla ciebie skrajna analogia, z oddechem wydalasz różne bakterie i masz ich na nowo nie wdychać. Prosta sprawa, po 8 godzinach noszenia maseczki w zakładzie pracy potrzyj wewnętrzną stroną maseczki o szalkę i obserwuj co się namnaża na szalce. Pod mikroskop ją wsadź i obejrzyj. Telefonu też w rowie nie trzymasz a na nim bakterie coli są i nawet gorsze zarazki niż na desce sedesowej. Tak samo z tą maseczką. Jedni będą wymieniać nawet co pół godziny ale są tacy co ściągają ją dopiero po 8-10 godzinach (dojazd do pracy trzeba doliczyć). Także eksperymenty zacznijcie robić od sprawdzania zużytych maseczek a nie od kasłania 6 razy z metra na szalkę. Jak tego nie pojmiesz to już lepiej nie odpisuj.

      180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS2 dni temu
    • @180 IMPORTANT QUESTIONS czy Ty masz w buzi odbyt? Sprawdź jaka jest różnica między florą w jamie ustnej a przy odbycie. Sprawdź też co zawiera ślina a czego nie znajdziesz (w formie aktywnej) już w stolcu. To jest wiedza ze szkoły podstawowej.

      Maciek wkMaciek wk2 dni temu
    • @Maciek wk Tu nie chodzi o lizanie tylko o wdychanie tego przez 8 godzin. Jeżeli to wyrzucasz z siebie z oddechem to ma to nie wracać bo sam siebie zainfekujesz. Jak wydalasz kupę to też przy tobie ma lepsze warunki do egzystencji i trzymasz ją przy sobie bo była w tobie i z ciebie pochodzi? Teraz poniał?

      180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS2 dni temu
    • @180 IMPORTANT QUESTIONS lajkowanie swoich wpisów jest jak lizanie własnych jaj, ale do rzeczy. To są te same bakterie czy wirusy, które są w Tobie i z Ciebie wychodzą. W Twoim ciele mają lepsze warunki do egzystencji niż na jałowej masce. Nawet jeśli sobie przeżyją i wrócą bo np. poliżesz maskę, to niczego to nie zmieni. Rolą maski jest ograniczanie przemieszczania się tego na innych, którzy nie muszą mieć bakterii czy wirusów od Ciebie. Teraz poniał?

      Maciek wkMaciek wk2 dni temu
    • @Maciek wk No i teraz pomyśl, że wnętrze maseczki przylega ci bezpośrednio do ust i nosa, inhalujesz się tymi koloniami bakterii i one cię atakują a przez 8 godzin roboty, mówienia w niej namnaża się ich więcej niż po kilku kaszlnięciach na szalkę z odległości metra...

      180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS2 dni temu
  • Szalki przy nosie przez 8 godzin w pracy nie nosisz, zbadaj SAMĄ MASECZKĘ i jej się przyjrzyj a nie szalką na które kaszlesz z odległości metra...

    180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS3 dni temu
  • Obejrzałem do 2 minuty... Czyli jak bez maseczki kaszlesz 6 razy na szalkę i robią się takie kolonie bakterii to teraz CO ROBI SIĘ NA MASECZCE W KTÓREJ ROZMAWIASZ I PRACUJESZ FIZYCZNIE PRZEZ 8 GODZIN?!

    180 IMPORTANT QUESTIONS180 IMPORTANT QUESTIONS3 dni temu
    • Nie dziwota, że pracujesz fizycznie skoro ciężko pomyśleć, że od siebie się swoimi bakteriami nie zakazisz xd

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
  • Cześć Panie Dawid, W Internecie trudno o rzetelne informacje nt. zmienjaszania sie pola widzenia kierowcy samochodu, wraz ze wzrostem jego prędkości. Wszędzie o tym piszą, ale nigdzie nie tłumaczą dlaczego i co pozwala im tak mówić. Tak tylko rzucam pomysł na odcinek

    Look HereLook Here3 dni temu
  • 28:15 Panie Dawidzie. To jest właśnie puenta, której Pan jako naukowiec i wielu NIGDY nie zrozumieją. Koronka być może jest nawet bardziej śmiertelna niz grpa. O ZDROWIE dbamy na setki sposobów. Natomiast Pan nadal stawia PONAD WOLNOŚĆ jakoś szeroko pojęte zdrowie PUBLICZNE. Przymus szczepień - odporność zbiorowa. Nakaz maseczek - ograniczenie transmisji SARS COv2. Nie jest to wirus zabójca z pewnością . Wystarczy popatrzeć na wiece wyborcze z udziałem p. Dudy i Trzaski; inaczej mamy słaby wywiad. Dajmy ludziom żyć. Owszem NAUKA, ale nie możesz Pan ŻĄDAĆ szczepień, maseczek itd. Władza może ZALECAĆ i naukowcy, a nie zmuszać. To wszystko dla dobra, ale poziom wolności strasznie się kurczy. I czy nie lepiej zrezygnować jednak z maseczek nakazów SKORO i tak większość będzie je źle NOSIĆ, co może i pewnie odniesie ODWROTNY skutek. Myślę, że jeśli mają pomagać maseczki, ale POPRAWNIE noszone to ok. Ale ŹLE noszone mogą spotęgować wiruska. EGOISTĄ jest ten kto żąda od innych, bym musiał coś zakładać na twarz, żeby ktoś miał komfort. poproszę kochani altruiści na leczenie moich dzieci tudzież na leczenie raka w mojej rodzinie.

    DyniarkaDyniarka4 dni temu
  • Jeszcze jedno Panie Blekota, UV niszczy wirusy grypy w 5 min. Stąd sezon grypowy nie trwa rok. Krople wody same z siebie .... WYSYCHAJĄ, bo woda paruje!!!!! Wystarczy ciepło i przeciąg. Stężenie kropli zmniejsza się do potęgi 3 w zależności od odległości od źródła, więc nie strasz odległością podróżowania mikrokropelek. Nie strasz, nie strasz, bo się zes..... koronowirusy niszczy już samo .... mydło i woda! To nie wirus jest groźny ale STAN UKŁADU ODPORNOŚCIOWEGO!

    KuntaKinteKuntaKinte5 dni temu
  • Panie Bełkot, jeden um to nie 0,000 1 mm ale 0,001 czyli jedna tysięczna milimetra! No i tu dochodzimy do sedna tego pseudoracjonalnego bełkotu: wirus ma wielkość rzędu nanometrów (0,000 001 mm ) a okienka między włóknami maseczek to rzęd 0,1-0,01 mm. Czyli na szerokość (czy długość, jak wolisz) okienko maski jest większe 10 000 razy! Podnosząc do potęgi (jako że to w końcu prostokąty) okazuje się, że tzw. "światło" filtra jest 100 000 000 razy większe niż wirus!!!! Czyli to tak, jakbyś twierdził, że stado muszek owocówek nie może przelecieć przez okno wielkości 10x10 metrów, bo stado może mieć średnicę kilometra!!! TE MASKI TAK CHRONIĄ PRZED TRANSMISJĄ WIRUSA JAK STRINGI PRZED ODMROŻENIEM D...

    KuntaKinteKuntaKinte5 dni temu
  • BTW zobaczcie na trzecią szalkę. Kolega ma sterylne powietrze w domu nie wiem czy nie lepiej niż w laboratorium.

    Filip CzwarnoFilip Czwarno5 dni temu
  • no dobra, ja rozumiem maseczka noszona przez chorego co wlasnie kaszle i fafluni sie ciagle, odcharchuje itp nie zgadzam sie z noszeniem maseczki przez osobe zdrowa co tylko oddycha. Problem polega na szybkosci rozprzestrzeniania sie covida (to nie jest "naturalny" wirustwor, tylko mutant... a to roznica. To jest niewygodne dla ludzi gospodarki. Kazdy bez wyjatku zetknie sie z wirusem predzej czy pozniej. Maseczki to strategia. Wole mniej ludzi niz cholerne maseczki... zyjemy w sztucznym swiecie juz... Niedlugo to ludzie beda nosili kagance przez cale zycie, w sezonie i po sezonie. Jeszcze zmusza ludzi do szczepionek, oslabia zdrowe organizmy na zawsze. Dokad my zmierzamy. W Boga sie ktos bawi i decyduje kogo unicestwic, kiedy, jak. Ludzie to tylko numer statystyczny, nie ma ludzi wolnych, nawet tych na dziki stepach. Oni tez sa juz wchlonieci w rolnictwo zebyy przetrwac, jakies ONZ testuje na nich szczepionki, ludzie umieraja jak kroliki doswiadczalne. Kontrola psychopatow to znamienny znak historii, ktora lubi sie powtarzac... a naukowcy w to brna promujac takie glupie testy czarno na bialym. 0-1 wnioski. Ale juz nikt o konsekwencjach nie mowi. Gdzie szerszy poglad. To oglupianie ludzi ktorzy nie umieja myslec wszechstronnie, samodzielnie. Kazdy oddech to zycie. Jesli nie widze nikogo na calej dlugosci ulicy z kilkoma przecznicami to po h*** nosic maseczke? Powietrze krazy, wirus w domu nas nie dopadnie, zza pleksje nie dostanie sie, ludzi w maseczce nie dopadnie ale czlowiek ja kiedys zdejmie i co, wirus sie obroci na pięcie i sobie pojdzie... 🤦🏻‍♀️ glupoty i dyrdymaly PS. zakazmy dzieciom sie przytulac, zakazmy doroslym bliskosci wszelakiej masci, zakazmy rozmawiania twarza w twarz, na zawsze forever. To bedzie skuteczne (ironia) dla mnie logiczne jest ze umieraja slabi, naturalna selekcja, trudno, to ze system szpitalny nie wyrabia to tez INNY problem... nawet jesli mnie to by dotyczylo, choroba itp, to mam swiadomosc ze to moje kruche zycie i tyle, jako dziecko bylam faszerowana antybiotykami, tu juz zaczal sie problem ludzkosci... kazdy byl i jest faszerowany chemia. Temat rzeka. A glupie decyzje panstw poteguje tylko strach, niepewnosc, nakazy, zakazy a i tak ludzie umra. Maseczki zostawmy dla chirurgow, lekarzy itp do tego do czego zostaly wymyslone... A nie szukac im kolejnych zastosowan. Maseczka nie uchroni przed wirusem, ona tylko opozni proces ktory sie zaczal... tego juz nikt nie mowi.

    Uni AwersUni Awers5 dni temu
    • @Guitarguy 16 tak, tak wiem wiem. Ciekawe jest, że jeden LEKARZ sie wypowiada, ze osoba bez objawow a "nosiciel", jak my wszyscy obecnie zapewne, nie zaraza bo ze nie kicha, nie kaszle, droga kropelkowa te sprawy etc a inny LEKARZ sie wypowiada, ze bezobjawowcy zarazaja, czyli wg pana, jak domniemam, elementarnej wiedzy. No to sie kupy nie trzyma 💩 Moze debata lekarzy bedacych "za" z tymi co są "przeciw" bo komu wierzyc jak zdania wsrod lekarzy sa podzielone 🤦🏻‍♀️ ile zrodel tyle informacji, ile szkol tyle interpretacji, ile doswiadczonych przypadkow tyle wiedzy statystycznej w teorii... etc💩 ps. maseczka umozliwia przeplyw tlenu, itd., wirusek na kropelce sie zatrzymuje na maseczce no a reszta? W lesie (bez maseczki) ten wirusek na kropelce osiada sie na lisciach i poza parki sie nie przemieszcza 😁 no genialna ta elementarna wiedza 💩

      Uni AwersUni Awers2 dni temu
    • Maseczkę noszą też osoby "zdrowe", ponieważ nie mając objawów można zarażać. Komuś brakuje elementarnej wiedzy a próbuje coś udowadniać.

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
  • Pytanie do warunków eksperymentu. Jak długo była noszona, czy była już mokra?

    Filip CzwarnoFilip Czwarno5 dni temu
  • Bzdura myslenie jednostronne

    Martin RAFAMartin RAFA6 dni temu
  • sorry ale wirusy są mniejsze niż bakterie nic tym nie udowadniasz ...

    Jaroslaw StepniewskiJaroslaw Stepniewski7 dni temu
    • @Redve dokładnie zgodzę się z Tobą daje to komfort psychiczny i tyle. Sytuację możesz porównać do strzelania z pistoletu na wodą przez siatkę ogrodzeniową tam gdzie jest drut woda rozpryśnie się na boki ale tam gdzie jest oczko przeleci tak jakby niczego nie było bo takie są to rzędy wielkości w przeciwnym razie w laboratoriach nie pracowano by nad wirusami w szczelnych w 100 % kombinezonach przecież w laboratorium nikt na Ciebie nie kichnie to po co im te kombinezony jak to tylko w aerozolu się przenosi a materiał jest w probówkach które jak wiemy nie kichają prawda. Ten film ukazuje nic więcej jak to że nie bez przyczyny chirurg zakłada maseczkę żeby nie zakaźić bakteriami pacjęta i to wszystko. Żadna Ameryka nie została tu odkryta a film jest typowo klikbajtowy.

      Jaroslaw StepniewskiJaroslaw Stepniewski6 dni temu
    • @Jaroslaw Stepniewski kostiumy są właśnie po to żeby nikt ich nie opluł, prawie żadna maska nie filtruje 100%, filtrują 70-99%, ale kombinezon izoluje w 100%, i daje też większy komfort psychiczny dla medyka (ma świadomość że ma dodatkową ochrone). co do pary, zgodzę sie. i dalej maska ogranicza ile tej pary leci dalej

      RedveRedve6 dni temu
    • @Redve kolego gdyby tak było to po co ludziom pełne kombinezony z oddzielnie doprowadzamy powietrzem skoro wystarczy że nikt ich nie opluje? Tak naprawdę wirusy rozchodzą się nawet z cząsteczkami pary wodnej taką jaka w zimny dzień wydostaje Ci się z buzi a te maseczki ni jak nie są wodoszczelne więc takie eksperymenty to są dobre na PLworld jako klikbajty a nie rzetelna informacja. Ja też kończyłem chemię na tym samym uniwerku co kolega z filmiku ale mnie nauczono bycia rzetelnym. Czym innym z kolei jest liczbą wirusów średnio jaka potrzebna jest do zakażenia i tu maseczka ciutkę pomaga.

      Jaroslaw StepniewskiJaroslaw Stepniewski6 dni temu
    • ogółem wiesz że wirus roznosi się w aerozolu śliny?

      RedveRedve6 dni temu
  • Jeszcze kilka lat temu ludzie dziwnie na mnie patrzyli jak zakładałam maseczkę gdy w gorączce musiałam iść do sklepu, bo mieszkałam sama w obcym mieście. Mam szczerą nadzieję, że po tej pandemii maseczki pozostaną z nami na dłużej, a każdy chory wychodzący do sklepu nie będzie musiał spotykać się z dziwnymi spojrzeniami innych ludzi. W Japonii robią tak od wielu lat.

    Morka TakMorka Tak7 dni temu
  • Ostatnie pytanie: jak to się ma w naszym pięknym kraju, że jeśli lekarze nie pracują np weekend ostatnio 11 listopad to ilość zgonów oznaczonych jako z COVID znacząco spada? Czy w dni wolne od pracy kostucha ma ograniczone zasoby?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
  • przykład z chomikami faktycznie pasuje do nazwy kanału ...

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
  • Kolejny fakt z życia: u znajomej policjanci na posterunku w dawnym mieście wojewódzkim noszą maski i połowa jest na L4. U znajomego nikt w firmie nie nosi maski i wszyscy zdrowi. Ja nie noszę maski i też do tej pory nie chorowałem. Nie będę więc ryzykować swojego zdrowia czy moich dzieci, każąc im chodzić w maseczkach kosztem tego że inni to tchórze i boją się choroby bezobjawowej lub grypopodobnej i napędzać to szaleństwo co się dzieje na świecie.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
  • Co do dotykania ust i nosa: autor chyba nie zauważył, że nosząc maseczkę często ją poprawiamy, ściągamy itd. Robimy to używając rąk które przenoszą na maseczkę bakterie i inne świństwa bo rąk nie myjemy co chwilę.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
  • Jak to jest: znajomi 3 osoby z covid nie zaraziły 3ech innych osób biesiadując w sobotni wieczór? Albo że żona nie zaraziła męża będąc na kwarantannie w mieszkaniu 50m2?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
  • Czy autor uważa że ludzie szczególnie zdrowi non stop kaszlają i kichają?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx8 dni temu
    • Tak bo są to odruchy bezwarunkowe i trudne do powstrzymania

      denkigamadenkigama2 dni temu
  • Więc tak 1. Testy na koronawirusa nie wykrywają koronawirusa Elon Musk zrobił ostatnio 4 testy 2 pozytywne 2 negatywne. Wniosek:, Jakiekolwiek badania koronawirusa są niemiarodajne z góry. Wiec te badania z szczurami i ogniskami koronawirusa od razu do kosza a nie do analizy 2. Na początku Pan na filmiku pokazał te szalki. Na trzeciej szalce nie było grzybów i bakterii poniewaz zatrzymaly sie na maseczce. To doswiadczenie i tak nie wykaze czy wirus przedostaje sie przez maseczke bo go nie widac golym okiem za to wykazal co innego. Wniosek: Maseczki zatrzymują grzyby i bakterie a my potem je sobie wdychamy 3. Maseczka zatrzymuje jak widac grzyby i bakterie. Wedlug badań naukowców do których sie tak dumnie ten Pan odwoluje wirus z łatwością przeciska się przez włókna maseczki.

    Zenon MalakaZenon Malaka9 dni temu
    • @Guitarguy 16 Kieruje się wypowiedziami wirusologów i lekarzy którzy jasno i wyraźnie mowią że to ściema i zbiorowa psychoza

      Zenon MalakaZenon MalakaDzień temu
    • @Guitarguy 16 tak jak napisalem wirus wedlug badan przedostaje sie przez wlokna maseczki

      Zenon MalakaZenon MalakaDzień temu
    • @Guitarguy 16 xd nie nie zarazisz sie od siebie. Tak jak napisałem wdychasz spowrotem grzyby i bakterie ktore gromadzą sie na maseczce. Jak juz sie zgromadzą rozwiną i będę wdychane z kazdym wdechem to szkodzą szczególnie płucą. Przewiduje wzrost zachorowań na raka płuc w najbliższym czasie.

      Zenon MalakaZenon MalakaDzień temu
    • 3. Wirus nie ma skrzydełek i sam z siebie nie lata. Przenosi się za pomocą śliny

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
    • 2. XD zarazisz się od siebie? Wiesz że to co wypluwasz to i tak w tobie siedzi więc po prostu nie ma to żadnego wpływu na ciebie. Brak elementarnej wiedzy powinien uniemożliwić ci pisanie takich bzdur.

      Guitarguy 16Guitarguy 162 dni temu
  • Zacytuje Ciebie "Czy nie jesteście źli a temat maseczki to temat zastępczy?" Co to za słaba manipulacja ? Faktycznie masz widzów za mało inteligentnych.?

    grzegorz bosmangrzegorz bosman9 dni temu
  • Czyli po godz. mamy niezły bajzel w maseczce tym bardziej, że cały czas w nią chuchamy mówimy w niej i kichamy bez przerwy. Sam się zastanów o co prosisz ludzi o osłabienie organizmu ?, choroby ? Tak zostaliśmy stworzeni, żeby wyrzucać z siebie nieczystości. Brzmisz jakbyś był opłacony ale nie mówię, że tak jest.

    grzegorz bosmangrzegorz bosman9 dni temu
  • Nie wierzę.No po prostu nie wierzę że ktoś taki jak ten manipulant z tego kanału ma tyle lajków.W tym filmiku co on gada to jest bełkot a nie fakty.Zresztą nie bez powodu taka nazwa kanału która do niego pasuję.

    Samuel SamuelowskiSamuel Samuelowski9 dni temu
    • @Guitarguy 16 spodziewasz się argumentów od człowieka bez wykształcenia? Zobacz pozostałych szurów. Im głupszy tym więcej agresji i bełkotu. Wydaje mi się, że to wina świadomości braku wiedzy. Aby się dowartościować to muszą dużo gadać, myśląc że nadrobią w ten sposób jej braki.

      Maciek wkMaciek wk3 dni temu
    • Mmm troll komentarz, skoro to taka manipulacja to podaj swoje argumenty na temat.

      Guitarguy 16Guitarguy 169 dni temu
  • ty tu gadu gadu a kolega i tak uwaza ze jak ktos pierdnie przez spodnie i wszyscy w autobusie poczuja to maseczki nie maja sensu a ze ma doktorat z chlopskiego rozumu to wszyscy umrzemy

    Roland WicynskiRoland Wicynski10 dni temu
  • W Polsce mamy inny zupełnie problem. Ludzie trują się maseczkami, które noszą dniami, a nawet tygodniami. Często z zwykłego lenistwa, ale też z przyczyn finansowych. Dobra maseczka chirurgiczna z certyfikatem kosztuje 3zl, a to dla osoby pracującej w mieście jest ogromnym wydatkiem, a co do masek bawełnianych, które prawie nic nie dają to chyba trzeba było by je wymieniać co 5min czyli 80 maseczek na jeden dzień. Temu uważam ze maseczki są nieodpowiednią metodą walki z wirusem. O ile osobnik nie kicha, lub nie sepleni to ciężko mówić tu o możliwości zarażenia drugiej osoby przechodzącej obok. Nie dajemy przecież wszystkim wokoło napić się swojej wody to jak inaczej osoba bezobjawowa może zarażać? Ja od lat nosiłem maseczki jak byłem chory i kaszlałem, ale jak nie mam objawów nie nosze bo jest to dla mnie finansowo i naukowo niepotrzebne.

    Cezary HaczkurCezary Haczkur11 dni temu
  • Czyli w Waszym prostaczkowatym rozumowaniu lepiej żeby te grzyby i bakterie osiadły na maseczce a następnie dostały się do płuc ?

    CCCCCC11 dni temu
    • Nie dostaną się do płuc jeśli będziesz mył maseczkę albo zmieniał xD jedne gacie też nosisz cały miesiąc?

      Guitarguy 16Guitarguy 169 dni temu
  • Czy maseczki tak strasznie odbierają nam wolność? Nie. Ale są kolejnym malutkim kroczkiem, który w tę stronę zmierza. Żaden rząd nie zna czegoś takiego jak umiar. Nie oddaje nigdy pola, które zdobył. Zawsze chce więcej. Taka jest natura władzy, zawsze i wszędzie. A ponieważ, tych wolności zostało już nam tak niewiele, wywołuje to we wielu reakcję sprzeciwu. I nie dziwmy się im. Chciałbym mieć tę pewność, że kiedy to wszstko się skończy, większość upomni się o swoje utracone wolności, ale obawiam się, że wielu ludziom będzie wszystko jedno. Stąd bierze się postawa buntu, a te głupie maseczki to tylko łatwy cel. Prosty i widoczny, bo te inne są mniej namacalne i trudniejsze do objaśnienia.

    Insp. MooreInsp. Moore12 dni temu
  • Ahh szkoda że nie do wszystkich dotrze ten obraz przedstawiony na szalkach Moja mama foliarka uznała to za wiadomy fałsz i manipulacje dla niej ;))

    Julia KozikowskaJulia Kozikowska12 dni temu
    • wiadomo, jak ktoś mówi brednie z którymi sie zgadzasz to ma racje jak mówi dowody potwierdzone badaniami które mówią że jesteś w błędzie, to na pewno jest manipulantem

      RedveRedve6 dni temu
    • Więc tak. 1. Testy na koronawirusa nie wykrywają koronawirusa Elon Musk zrobił ostatnio 4 testy 2 pozytywne 2 negatywne. Wniosek:, Jakiekolwiek badania koronawirusa są niemiarodajne z góry. Wiec te badania z szczurami i ogniskami koronawirusa od razu do kosza a nie do analizy 2. Na początku Pan na filmiku pokazał te szalki. Na trzeciej szalce nie było grzybów i bakterii poniewaz zatrzymaly sie na maseczce. To doswiadczenie i tak nie wykaze czy wirus przedostaje sie przez maseczke bo go nie widac golym okiem za to wykazal co innego. Wniosek: Maseczki zatrzymują grzyby i bakterie a my potem je sobie wdychamy 3. Maseczka zatrzymuje jak widac grzyby i bakterie. Wedlug badań naukowców do których sie tak dumnie ten Pan odwoluje wirus z łatwością przeciska się przez włókna maseczki. Także przekaz mamie wyrazy współczucia. Logiczne myślenie nie boli

      Zenon MalakaZenon Malaka9 dni temu
  • Ja byłem przeciwnikiem noszeniu maseczek. Zmieniłeś moje zdanie.

    Maciej ArciszewskiMaciej Arciszewski12 dni temu
    • @Zenon Malaka dużo razy to szurze wkleisz? po 2 filmach na youtube zostałeś epidemiologiem jak widze...

      RedveRedve6 dni temu
    • Więc tak. 1. Testy na koronawirusa nie wykrywają koronawirusa Elon Musk zrobił ostatnio 4 testy 2 pozytywne 2 negatywne. Wniosek:, Jakiekolwiek badania koronawirusa są niemiarodajne z góry. Wiec te badania z szczurami i ogniskami koronawirusa od razu do kosza a nie do analizy 2. Na początku Pan na filmiku pokazał te szalki. Na trzeciej szalce nie było grzybów i bakterii poniewaz zatrzymaly sie na maseczce. To doswiadczenie i tak nie wykaze czy wirus przedostaje sie przez maseczke bo go nie widac golym okiem za to wykazal co innego. Wniosek: Maseczki zatrzymują grzyby i bakterie a my potem je sobie wdychamy 3. Maseczka zatrzymuje jak widac grzyby i bakterie. Wedlug badań naukowców do których sie tak dumnie ten Pan odwoluje wirus z łatwością przeciska się przez włókna maseczki.

      Zenon MalakaZenon Malaka9 dni temu
  • Tak po przemyśleniu, czy przy kichaniu z maseczką szalkę podkładano również przy brzegu maseczki, bo wiadomo że kichając pod maseczką wzrasta ciśnienie i powietrze nie będzie się powoli filtrować przez tkaninę a znajdzie szybszą drogę ujścia. Po zdjęciu maseczki po pracy w zapylonych pomieszczeniach dobrze widać że część powietrza uchodzi w miejscu styku maseczki z twarzą mimo, iż człowiek stara się tutaj jak najlepiej ją dopasować. Dlatego ten test to raczej dla potwierdzenia tezy a nie jej sprawdzenia. Warto nosić maseczki ale też pamiętać że ich skuteczność w codziennym użytkowaniu jest duuużo niższa niż pokazują testy.

    DryomysDryomys12 dni temu
  • A jaka cywilizacja wyrosła juz na masce 🤣🤣🌆

    darek myslinskidarek myslinski12 dni temu
  • To teraz już wiadomo co siedzi w maseczkach 😅 lepiej zjadać bakterie niż je wydalać 😂 Pozdrowienia dla wszystkich nosicieli maseczek 🤭🥳

    MrGibbon89MrGibbon8912 dni temu
    • @Guitarguy 16 usatysfakcjonowany jesteś swoją wypowiedzią? 😅 cieszę się, że dzięki mnie mogłeś udzielić się publicznie obszernie opowiedzieć o swoich życiowych problemach 🤪 pozdrawiam 😉🤭

      MrGibbon89MrGibbon899 dni temu
    • @MrGibbon89 sam piszesz niepoprawnie bo wklejasz między słowa te upośledzone emotki.

      Guitarguy 16Guitarguy 169 dni temu
    • @Hubert Miśkowiec no właśnie trolu, polecam skończyć podstawówkę PiSowski cietrzewiu, naucz się na początek poprawnie pisać, a pogadamy ☺️

      MrGibbon89MrGibbon8912 dni temu
    • Jesteś idiotą. Polecam skończyć podstawówkę i nie konpromitować się w dyskusjach w internecie nie podając argumantów

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
  • Sprawdź 8 godzinna maseczke

    Filip QWERTYFilip QWERTY12 dni temu
    • @Józef Kudrys oni tego nie rozumieja. Korwin im tłumaczył jak to wszystko działo lol

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
    • Ale maseczki nie powinieneś nosić 8 godzin xD

      Józef KudrysJózef Kudrys12 dni temu
  • Czyli znaczy, że kaszlesz w maseczkę a później oddychasz tym powietrzem, które wdychając z zewnątrz przechodzi przez tą zasyfioną maskę? Proszę o komentarz.

    HAsia302HAsia30213 dni temu
    • A zarazisz się sama od siebie?

      Guitarguy 16Guitarguy 169 dni temu
  • Wilgotność wzrasta i to tak bardzo, że mi cieknie z nosa i co chwila musze zdjąć maseczkę, wysmarkać się i znów założyć na 10minut zanim mi sie skropli powietrze w nosie. Uciążliwe, ale najgorszy jest wzrok ludzi myślących, że jestem chora...

    Vanessa Sz.Vanessa Sz.13 dni temu
    • @Vanessa Sz. przestać ją ściągać, chyba już mówiłem

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
    • @Hubert Miśkowiec mam zjadać wydzielinę z nosa? Czy pozwolić by maseczka zrobiła się mokra? 😂

      Vanessa Sz.Vanessa Sz.12 dni temu
    • Polecem jej nie ściągać co chwilę

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
  • Fajnie to wygląda na szkiełkach, jednak wypada przypomnieć pewien bardzo mały, ale chyba istotny fakt że wirus fizycznie jest rzędy wielkości mniejszy niż luki między włóknami maseczki....... Takze dawka wytarczająca do zakażenia tak, czy siak przejdzie. Nie wspominając o przyłbicach, bo to już w ogóle śmiech na sali, strumień wydzieliny wydalany podczas kaszlu to nie laser, nie jest ściśle ukierunkowany, oddychając sami wciągamy tą chmurę której tylko część osiądzie na przyłbicy.....

    ZejonZejon14 dni temu
    • przyłbice faktycznie są żartem, zwłaszcza te mikroskopijne, natomiast co do wirusa to tylko przypomne że wirus nie wychodzi sam z siebie, tylko w kropelkach śliny które są rzędy wielkosci od bakterii. i najlepszym dowodem na skutecznosc maski jest to że robi się wilgotna, czyli zatrzymała to co powinna

      RedveRedve6 dni temu
    • Ty wiesz, że mamy system odpornościowy, nie?

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
  • jakby je pandemia a ty specjalnie kaszlesz na maseczki aleeeeeeeeeeeeeeee, teraz tak szczerze to ja sie nie znam i to w celach naukowych no i ja mam tylko -0 IQ więc ja sie tam nie znam

    majuli._.majuli._.14 dni temu
  • Przekonał mnie Pan! Wspaniały materiał. Już NIGDY nie założę MASKI! Mam cały ten bajzel z pierwszej próby nosić na twarzy? Przyklejony do ust i nosa? Coś czego mój organizm właśnie się pozbył uznając za zbędne? Usta i nos to nie tylko WDECH ale i droga WYDALANIA. Prawie jak siusiu i... Dobra, nie ważne. Dziękuję i pozdrawiam🤣

    Katarzyna MusialikKatarzyna Musialik14 dni temu
    • Dokładnie tak! Drogi oddechowe służą do oddychania, brawo

      Hubert MiśkowiecHubert Miśkowiec12 dni temu
  • Dziekuje bardzo za prace :) Jestem z Panem na youtubie od poczatku kanalu i zmalym smutkiem stwierdzam,ze wedlug mnie jest to najslabszy odcinek. Pozdrawiam z Edynburga

    Claire HunterClaire Hunter15 dni temu
  • Z czego można zrobić taką pożywkę na szalki?

    Sara ZSara Z15 dni temu
  • Pandemę ogłoszono 11 marca 2020. Także troszkę późno jak na taki film, ale lepiej późno niż wcale.

    Adam KupisAdam Kupis15 dni temu
  • Dzięki wielki za kolejną dawkę dobrych i sensownych informacji o covid i nie tylko. Takie pytanie w tym temacie Lampy uv a covid? A dokładniej to: Czy można dezynfekować maski światłem uv dostępnym w domu np. lampa do paznokci-lakieru?

    SUBSUB15 dni temu
    • @Zenon Malaka Ad 1. Jaki test wykonał Elon Musk (typ, sposób pobrania próbki i analizy wyników)? -4 testy to za mało żeby uznać to za statystycznie wiarygodne. -Brak wiedzy o testach Elon Musk nie mówi nic o pozostałych testach - nadinterpretacja. Ad 2. Po to żeby było go widać jest pożywka. Jak by tylko wirus się przedostał to rozwijała by się on bez konkurencyjnie na szlace i widać było zmiany w pożywce. Jeden wirus jest bardzo mały ale nie ogromna ich ilość.(ale mogę się mylić nie jestem biologii) -Wilgoć i temperatura pod maseczką nie jest przyjaznym środowiskiem dla bakterii. -Tak jest to przyjazne środowisko dla grzybów ale nie rozwiną się one do szkodliwej formy w ciągu 2h (czas jaki chirurg nosi maseczkę w czasie operacji) Ad 3. Zależy to od maseczki. -Dodatkowo nic nie jest idealne i nie ma tutaj systemu zero-jedynkowego. -Maseczki mają za zadanie ograniczać rozprzestrzenianie się wirusa.

      SUBSUB9 dni temu
    • Więc tak. 1. Testy na koronawirusa nie wykrywają koronawirusa Elon Musk zrobił ostatnio 4 testy 2 pozytywne 2 negatywne. Wniosek:, Jakiekolwiek badania koronawirusa są niemiarodajne z góry. Wiec te badania z szczurami i ogniskami koronawirusa od razu do kosza a nie do analizy 2. Na początku Pan na filmiku pokazał te szalki. Na trzeciej szalce nie było grzybów i bakterii poniewaz zatrzymaly sie na maseczce. To doswiadczenie i tak nie wykaze czy wirus przedostaje sie przez maseczke bo go nie widac golym okiem za to wykazal co innego. Wniosek: Maseczki zatrzymują grzyby i bakterie a my potem je sobie wdychamy 3. Maseczka zatrzymuje jak widac grzyby i bakterie. Wedlug badań naukowców do których sie tak dumnie ten Pan odwoluje wirus z łatwością przeciska się przez włókna maseczki.

      Zenon MalakaZenon Malaka9 dni temu
  • To jakiś szytofski kanał.

    adam sitarzadam sitarz15 dni temu
    • @adam sitarz gdzie ty tu widzisz judaizm? XD wszystko czego nie rozumiesz tłumaczysz sobie żydami? Na matematyce swoją niekompetencję tłumaczyłeś spiskiem Żydów? XD Pacnij się w łeb.

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
    • @Guitarguy 16 żydowski

      adam sitarzadam sitarz15 dni temu
    • Jaki? XD

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Posiedzimy jeszcze parę lat na lockdownie to inaczej na to wszystko popatrzycie. Głód jest silniejszy od strachu. Zbiedniejemy żeby istniejący system nie padł. Prosze popatrzeć na obniżenie stopy rezerwowej we wszystkich państwach w których stosowane są bardzo podobne mechanizmy obrony przed wirusem. Od 17 marca te stopy spadły z 3,5 procent na 0,5 procent. Tzn. że przed 17 marca nasze 100 zł miało pokrycie w realnym pieniądzu w wysokości 3,5 złotego co oznaczało że mając 1000 złotych można było stworzyć kredyt do 28 571 złotych. Po 17 marca nasze 100 złotych ma pokrycie w realnym pieniadzy w wysokości 50 groszy co daje możliwość banku wytworzenia kredytu w wysokości 200 000 złotych z kwoty 1000 złotych. Prosze Panstwa, prawda jest taka że będzie trzeba odbudować służbę zdrowia i wiele innych gałęzi gospodarki, na co na pewno będą potrzebne kredyty. A te granice kredytowe zostały automatycznie podwyższone we wszystkich krajach zachodniego systemu bankowego, który jest uzależniony od banku światowego. Tutaj nie ma żadnej konspiracji, to są fakty ogólnodostępne. Czuwaj!

    Gwynbleidd KreutzenGwynbleidd Kreutzen16 dni temu
  • 27:07 A czy ktoś pomyślał o ludziach którzy mają astmę lub inne schorzenia związane z płucami ? Takie noszenie bardzo negatywnie wpływa na stan zdrowia takiej osoby.

    Jan KowalskiJan Kowalski16 dni temu
  • Pytanie nie na temat ale pytam w najnowszym filmie bo pewnie najszybciej zostanie przeczytane. Czy w przypadku szczepionek 5w1 da się stwierdzić po czym wystąpił nop lub powołania?

    Krzysio OjojKrzysio Ojoj16 dni temu
  • Dziś szefostwo naszej 500osobowej firmy zaleciło obejrzenie tego filmu wszystkim pracownikom. Zastanawiam się czemu jeszcze żaden mądry w rządzie nie pomyślał, żeby zlecić nagranie filmu dla całego społeczeństwa o maseczkach, który byłby wyświetlany np. na przystankach lub podczas reklam w tv. No cóż, ważne że zarząd naszej firmy to jednak RiGCZ

    Marzena MieczkowskaMarzena Mieczkowska16 dni temu
    • Wyobrażasz to sobie? Foliarze by niszczyli wyświetlacze krzycząc, że "piorą ich mózgi" xD

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Zaufania brak w 100 %

    Elżbieta SiepetowskaElżbieta Siepetowska16 dni temu
  • No dobrze, maseczki mają sens. Ale czy nie równoważny byłby powszechny instruktaż ich właściwego używania?

    Hbogo TierHbogo Tier17 dni temu
  • Dawid, dziękuję za zgaszenie bzdur gadanych przez antymaseczkowców i antycovidowców. Zgaszenie w Twoim stylu, za pomocą chłodnej merytoryki, logiki i poparcia źródłami godnymi najlepszych publikacji naukowych, opakowanych w łatwo przyswajalną formę.

    MedawkMedawk17 dni temu
  • No i Tym co mamy w maseczce oddychamy

    Boguslawa StankiewiczBoguslawa Stankiewicz17 dni temu
    • Polecam pranie

      Rio BravoRio Bravo16 dni temu
  • Witam, przed covidem nigdy nie słyszałem że można być chorym bezobjawowo. Może Pan mi to wyjaśni, nikt sensownie tego nie zrobił.

    Jacek StochlińskiJacek Stochliński17 dni temu
    • To jesteś ograniczony, bo chorób bezobjawowych jest sporo. Przykładowo, AIDS, zapalenie wątroby typu C, zapalenie płuc, głupota foliarzy etc.

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • A może sprawdzimy co się dzieje wewnątrz maseczki po godzinnej jeździe w komunikacji miejskiej?

    Marcin KNPMarcin KNP17 dni temu
  • Ale dlaczego w każdym teście zawsze jest mowa o kasłaniu i kichaniu? Ja nie kaszlę, ani nie kicham, oddycham miarowo i delikatnie nosem, a i tak muszę nosić maskę, po której noszeniu zawsze boli mnie głowa. Jak będę kichał i kasłał, to nie będę wychodził z domu. Z resztą... Przed pandemią nie kichałem na dziesiątki ludzi przede mną w komunikacji, tak samo jak nikt nie kichał, ani nie kasłał na mnie - jest to kwestia szanowania innych i kultury osobistej.

    Łukasz SiaraŁukasz Siara17 dni temu
  • Ale garstka niedouczonych decydentów wie lepiej.

    JozwaJozwa18 dni temu
  • Nie mamy żadnej pandemii. Tak udowadniają naukowcy i lekarze. Naukowcy i lekarze udowadniają także szkodliwość noszenia maseczek.

    JozwaJozwa18 dni temu
    • @Rio Bravo pewnie ci weterynarze i fizjoterapeuci z listu do rządu xD

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
    • Możesz podać jacy lekarze i naukowcy czy oni istnieją tylko w Twojej wyobraźni?

      Rio BravoRio Bravo17 dni temu
  • I wciskasz ludziom kit, że lepsze są maseczki z włókien syntetycznych. Ale na stopy i na własne jaja to chyba preferujesz raczej włókna naturalne, aby Ci stopy i jaja zbyt szybko nie zaśmiardły?

    JozwaJozwa18 dni temu
  • Twoja gęba jest na PLworld dość popularna i znana. Przyznaj się lepiej ile za to nagranie Ci dali.

    JozwaJozwa18 dni temu
    • 65 mln boliwarow wenezuelskich

      ergashiergashi11 dni temu
  • I dlaczego imputujesz, że szczelna maseczka jest lepsza od ekranu z pleksi? Przecież ekran umożliwia swobodną wymianę gazową w płucach. No i sam zobaczyłeś, że szalka Petriego przy szczelnej maseczce jest pusta. Nie przyszło Ci na myśl, że noszący maseczkę wdycha spowrotem to całe świństwo wirosowo, bakteryjno grzybowe i do tego w wilgotnych i ciepłych warunkach to całe badziewie ma raj rozwojowy? A co powiesz na niedostatek telenu i nadmiar dwutlenku węgla pod szczelną maską mądralo?

    JozwaJozwa18 dni temu
    • @Rio Bravo Nie wszyscy Japończycy i nie cały czas. I nie mają przymusu noszenia maseczek. To my jesteśmy biedni, bo się nas terroryzuje maseczkami i aresztami domowymi. I jak się już dawno okazało, bez uzasadnionego powodu.

      JozwaJozwa17 dni temu
    • Ehh biedni Japończycy, którzy od lat noszą maseczki xd

      Rio BravoRio Bravo17 dni temu
  • Ok no to co nosząc maskę mamy to wdychać z powrotem a nie pozbywać się z organizmu

    Grzegorz KoziołGrzegorz Kozioł18 dni temu
    • Zarazisz się samemu od siebie? Xd

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Wirus niewyizolowany to o jakim wirusie mowa .

    Ewka JJEwka JJ18 dni temu
    • @Guitarguy 16 Wirus został sekwencjonowany a nie wyizolowany a to dwa różne zagadnienia.

      Ewka JJEwka JJ15 dni temu
    • Już dawno został wyizolowany, polecam się doedukować.

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Ile Ci zapłacili za te bzdury?

    QuicK905QuicK90519 dni temu
    • Standardowe zarobki jak za filmy na YT czyli liczy się ilość subskrypcji i wyświetleń itd.

      Rio BravoRio Bravo17 dni temu
  • Wszystko fajnie tylko że ja nie chcę nosić na czyjąś prośbę swój własny cyklon B na co dzień , jak inni chcą się gazować , to niech to robią , selekcja naturalna głupich

    Michael KosMichael Kos19 dni temu
    • Gazować czym?

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Czyli nie dość, że moja Stara pierd**i głupoty, to jeszcze może mnie tym pierdo**niem fizycznie zarazić?

    Jakub MurawskiJakub Murawski19 dni temu
  • Dawidzie,pytam calkiem serio,a nie rozwazales np zobic filmu i skomentowac,argumentowac inne gilmy jutuberow? np popularny dziki trener wypuscil film 5 listopada,o koronie i sytuacji w kraju,mysle,ze takie filmy mialby by o wiele wiecej pozytku i o wiele wiekszy zasieg niz filmy o maseczkach itd.Moze ci ludzie dowiedzieli by sie klikajac codziennie w jutuba i przekierowalo by ich do ciebie.Mysle,ze to wszystkim by wyszlo na dobre.Takie odpowiadanie na filmy jutuberow nazwijmy ich korona/sceptykami. Pozdro!

    TruLuvTruLuv20 dni temu
  • Szanowny Panie co stało się z grypą. W ostatnim roku spadła zachorowalność o 90%. Jak Pan to wytłumaczy. Zachęcam założyć na głowę rogi jelenia a na grzbiet nałożyć skórę niedźwiedzia. Tak wyglądali naukowcy z epoki kamienia łupanego.

    Karol WojdakKarol Wojdak20 dni temu
    • @Gavron88 Mało Cię obchodzi opinia profesora medycyny. Mamy przypadek pychy i EGO większe od byłego prezydenta RP Bolesława Lecha Wałęsy. Moja wypowiedź, że jest zero przypadków grypy dotyczy okresu jesiennego a zdecydowanie mniej przypadków grypy odnotowano w okresie wiosennym, także Panie Gawron pudło. Panie Gawron zawsze dbałem o higienę, myłem ręce itp a w przeszłości bywało, że chorowałem na grypę i wtedy to nie działało a teraz działa na całej populacji, ciekawe zjawisko. Szanowny Panie Gawron, moja żona 5 lat temu zaszczepiła się na grypę i jako jedyna na grypę zachorowała z całej 4 osobowej rodziny. Ja i nasze dzieci nie szczepiliśmy się i nie chorowaliśmy. Jak Pan to wytłumaczy zwykłemu foliarzowi? Szanowny Panie Gawron świat jest bardziej skomplikowany niż pan mysli i epitety w moją stronę nie wyleczą Pana kompleksów.

      Karol WojdakKarol Wojdak16 dni temu
    • @Karol Wojdak 1. Mało mnie obchodzi głupota jakiegoś Szumowskiego; 2. Mało mnie obchodzi co o szczepionce pisze jakiś polityk, radzę poczytać źródła naukowe, tam znalazłbyś bardziej rzetelne informacje niż te wygłaszane przez premiera; 3. "Mycie rąk spowodował że nie ma ani jednego przypadku zachorowania na grypę" - Najpierw piszesz o mniejszej liczbie osób chorujących na grypę a teraz nagle nikt już nie choruje? Naprawdę musisz mieć na*rane we łbie jeśli nawet nie wiesz co sam napisałeś. Brawo. 4. "Jest jeden mały szczegół, że mycie rąk, noszenie maseczek i izolacja nie wyeliminowało telewizyjnego korona świrusa." - Może dlatego że łatwiej go złapać niż zwykły wirus grypy? Widzę że logika u foliarzy jak zwykle nie istnieje. Zrób światu przysługę i przestań traktować jakieś śmieciowe teorie spiskowe jako prawdę objawioną, przynajmniej wstydu sobie oszczędzisz.

      Gavron88Gavron8816 dni temu
    • @Gavron88 Szanowny Panie Gawron Dziękuję za uświadomienie biednego płaskoziemca, foliarza, antyszczepionkowca ale nie jestem naiwny. Maseczki - profesor Szumowski naśmiewał się z ludzi noszących maseczki mówiąc, że one nie pomagają wprost drwił z nich. Po pewnym czasie zorientował się, że sporo jest maseczkoentuzjastów i postanowił zrobić interes życia wraz z instruktorem narciastwa i wtedy twierdził, że maseczki są bardzo pomocne. Teraz premier entuzjastycznie objawił nam, że jest szczepionka na koronkę ale czy mamy tak naprawdę do czynienia ze szczepionką. Z tego co sie orientuję to nową szczepionkę tworzy się minimum 3 lata więc z jaką substancją mamy do czynienia? Mycie rąk spowodował że nie ma ani jednego przypadku zachorowania na grypę, naprawdę szczyt naiwności, bezmyślności, głupoty. Jest jeden mały szczegół, że mycie rąk, noszenie maseczek i izolacja nie wyeliminowało telewizyjnego korona świrusa.

      Karol WojdakKarol Wojdak16 dni temu
    • 1. Maseczki; 2. rzadziej wychodzi się z domu przez co zmniejsza się ryzyko kontaktu z wirusem; 3. Ludzie zaczęli częściej myć i dezynfekować ręce, przez co zmniejsza się ryzyko kontaktu z wirusem. Naprawdę to aż tak skomplikowane że nie jesteś w stanie sam do tego dojść? Macie aż tak na*rane we łbach?

      Gavron88Gavron8816 dni temu
    • Podobno skóra mamuta była zastrzeżona dla szamanów czyli współczesnych naukowców.

      Jerzy SzwedJerzy Szwed20 dni temu
  • 11:43, 30 dni po negatywnym wyniku? Pozytywnym?

    Piotr CieślikPiotr Cieślik20 dni temu
  • Nie po to placę składki i podatki na służbę zdrowia, żeby później musieć jeszcze biegać w maseczkach, bo pieniądze są trwonione. Chodzę w maseczce, lecz lockdown to już przegięcie. I nie warto wciągać antymaseczkowiczów do szerszej debaty.

    EEM 9EEM 920 dni temu
  • Dzięki za Materiał naprawdę doceniam. Ludzie musza przejrzeć na oczy bo to idzie naprawdę w zła stronę to co dzieje się w internecie, ja sam nosze okulary jest ciężko nie jest to komfortowa sytuacja dla każdego z nas ale jest taka sytuacja a nie inna i trzeba zagryźć zęby i stosować się do zaleceń ekspertów i zaczniemy traktować to poważnie to będzie dobrze.

    Kudłaty KudłatyKudłaty Kudłaty20 dni temu
  • Dawid planujesz coś zrobić na temat wad płodu? Tu bije do ostatniej sytuacji politycznej

    Kamil ŁojszczykKamil Łojszczyk21 dzień temu
  • Okej Dawid, maseczki są okej. Może odcinek odnośnie sensowności i racjonalności lockdownu?

    Arkadiusz CiosekArkadiusz Ciosek21 dzień temu
  • Czy można zarazić się po pierdnięcie?

    Daniel DudekDaniel Dudek21 dzień temu
    • @Guitarguy 16 pewnie jakiś stary bezbek

      ergashiergashi11 dni temu
    • Ile ty masz lat?

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • Ogólnie takim podstawowym problemem noszenia maseczek jest to, że się ciężko w nich oddycha :1, już o oddychaniu używając nosa, nie wspomnę

    Shinimasu :DShinimasu :D21 dzień temu
  • Ile osób umarło na covid-19

    Daniel DudekDaniel Dudek21 dzień temu
    • Chodzi o śmierć z powodu covid-19? Nie chorobom współistniejącym chorobom + covid-19

      Daniel DudekDaniel Dudek21 dzień temu
    • Ale chwila

      Daniel DudekDaniel Dudek21 dzień temu
  • XDDD

    Piaskowy GolemPiaskowy Golem21 dzień temu
  • Zakaz siadania Żydów na określonych ławkach w Niemczech, nie był mocno niekomfortowy. Potulnie zaakceptowano decyzje władz i eskalacja poszła dalej. Tu nie chodzi o same maseczki, ale o to co będzie następne? Jeśli maseczki są super ważne to niech zachęcają ludzi do ich noszenia, a nie zmuszają prawnie. Gdyby nie było przymusu, nie byłoby oporu. Po drugie film jest mega stronniczy. Same plusy noszenia, żadnych analiz na ile noszenie i wdychanie CO2 wpływa na zdrowie i jakie konsekwencje psychospołeczne niesie za sobą dystans społeczny.

    NirvantaNirvanta21 dzień temu
  • Kiedyś Cię subowałem, sprzedałeś się im, kolego...

    AcidHunterzAcidHunterz21 dzień temu
    • Nie, po prostu to ty jesteś głupcem i powiewającą flagą, która jednemu jest przychylna a coś odwrotnego sprawia u ciebie wyobrażenie spisku :)))

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
  • no tak ale taką maseczkę wymienia się nie wiem np. po 1godzinie noszenia a ludzie noszą maseczki aż z brudu czarne się robią.

    Rafał K.Rafał K.21 dzień temu
  • ciekawy film 👌🤦‍♂️😜

    Lewy LewLewy Lew22 dni temu
  • 16:03 - eureka. Skoro wiemy jak wywołać bezobjawowe przechorowanie, to na co czekamy?

    Bartlomiej KBartlomiej K22 dni temu
  • naukowcy oglądają dinozaura przez lupę i nic tam nie widzą

    J & GJ & G22 dni temu
  • Mnie skutecznie zraża do noszenia jakiegokolwiek nakrycia twarzy wiele czynników, głównie: 1. Nakaz - miało być zalecenie, wprowadzenie w naszą kulturę noszenia nakrycia tak jak w Japonii czy wielu krajach Azji gdy masz objawy. A wyszło karanie, nękanie, wieczne kłótnie, agresja w stosunku do zdrowych ludzi. Historia pokazuje, że zawsze w odpowiedzi na zamordyzm narasta bunt i z małych rzeczy rodzą się rewolucje - patrz coraz liczniejsze protesty przedsiębiorców i wolnościowców tłumione gazem, pałami i gumami przez uzbrojoną policję (czego nie zobaczysz w żadnych mainstreamach). 2. Zróżnicowanie podejścia do tematu zakrywania twarzy w różnych krajach od skrajnego terroru ze strzelaniem do ludzi bez maseczek po karanie ludzi za noszenie maseczek. A wszędzie docelowo osiągniemy ten sam finał - wszyscy to przejdą tylko w różnym czasie i z różnym natężeniem. Pomijam to jak długo będzie trwał stan nienormalności i jakim kosztem gospodarczym i psychosocjologicznym.. 3. Mierzi mnie obecna powszechna hipokryzja w podejściu "dbania o innych": większość ludzi i tak zakłada maseczki gdy i tam gdzie im każą w rozporządzeniach (pomijam fakt ich bezprawności) - w czwartek ogłaszają, że od soboty maseczki na wolnym powietrzu a w piątek do północy jeszcze nikt nie ma maseczki na ulicach. I przede wszystkim - Nie stosowano w Polsce maseczek gdy ogłoszono pandemię świńskiej grypy lub co sezon grypowy gdy wszyscy nawzajem się zarażali, włącznie z osobami starszymi i o mniejszej odporności niejednokrotnie narażając ich na pogorszenie stanu zdrowia i śmierć. Teraz nagle wszyscy oświeceni i chętnie moralizujący wszystkich dookoła. A tak naprawdę wszystko zależy co mówią w TV, bo gdyby rząd poszedł od początku w kierunku odporności stadnej tego filmiku nie byłoby prawdopodobnie w ogóle 4. I to co zwykłego Kowalskiego uderza po oczach to odbieranie mu wszystkiego: możliwości prowadzenia biznesu, pracy, możliwości rozwoju, realizowania pasji... Tymczasem Kowalski patrzy w tym samym czasie ze zdumieniem na tłumy codziennie protestujących o aborcję, wdychających przez maseczkę (albo i bez co widać na niejednym zdjęciu i filmach) to co wiele tysięcy ludzi koło niego wydycha i to jest ok i jest akceptowane zarówno przez rząd jak i część społeczeństwa (zwłaszcza o dziwo tych którzy są za maseczkami). A Ty Kowalski noś maseczkę, najlepiej nigdzie nie wychodź bo wiesz, dbaj o innych. Po prostu żałosne.

    Grazka WGrazka W22 dni temu
    • Dodam jeszcze, że naprawdę ciężko jest nie węszyć tutaj spisku, kiedy jakiś pożal się boże profesor jednego dnia mówi, że trzeba pozamykać cmentarze, bo będzie masowy pomór, a następnego wystawia ekspertyzę, jakoby protesty okołoaborcyjne jakoś stanowczo nie powodowały wzrostu ryzyka. Zmiany w tym obszarze dobrze by było zacząć od: rządzących i ekspertów. Od sposobu, w jaki komunikują się ze zwykłymi ludźmi i metod walki z niepożądanymi zachowaniami.

      Prochniak35Prochniak3517 dni temu
    • Jezu, wreszcie ktoś normalny

      Damian HgrDamian Hgr22 dni temu
  • Może warto było by aby taki przekaz byłby dostępny w mediach np. tv , jak widzę ludzi którzy mają maseczki na brodzie , na czole , nie zakrywając nosa to mnie ogarnia zgroza .Za mało jest takich informacji w przestrzeni medialnej . Nie ma w ogóle takich informacji w mediach , myślę że zwiększyło by to świadomość ludzi . Pozdrawiam serdecznie

    Dorota PawłowskaDorota Pawłowska23 dni temu
  • Bardzo, ale to bardzo wyczerpująca temat praca. Obszerniej potwierdziłeś tylko wszystkie moje przemyślenia, dziękuję za to Panie Dawidzie.Pozdrawiam :)

    sledziuYTsledziuYT23 dni temu
  • Może jakiś filmik o onanizacji? ostatni film był 4 lata temu, teraz ten film wprowadza w bląd pozdrawiam

    jj23 dni temu
  • To teraz Pomyśl Że To Wdychasz Spowrotem w Płuca!!! Więc się Zastanów!!! Sam noś Sobie Kaganiec!!!

    tara raratara rara23 dni temu
    • Zarazisz się od siebie? Xd

      Guitarguy 16Guitarguy 1615 dni temu
    • Już masz to w płucach

      Rafał KowalewskiRafał Kowalewski22 dni temu
    • Uspokój się

      Rafał KowalewskiRafał Kowalewski22 dni temu
  • Proszę o materiał na temat samych testów na koronawirus.

    Anna WarychaAnna Warycha23 dni temu
  • To propaganda!

    dickheaddickhead24 dni temu
  • Myślę że maseczki stały się symbolem tego wszystkiego co się obecnie dzieje, i dlatego całą swoją frustrację ludzie skupiają na nich.

    Dawid MejkaDawid Mejka24 dni temu
  • Proszę o weryfikację wiedzy na temat testów na Covid. Jestem żywym przykładem testu pozytywnego, a mój współpracownik, z którym przez 4 dni siedziałam biurko w biurko, test miał negatywny. Zaznaczam, że ja przeszłam Covid bez większych perturbacji, lekkie przeziębienie, a kolega ma bardzo wysoką temperaturę od kilku dni i nie funkcjonuje. To nie ma dla mnie sensu. Zaznaczam, że mieliśmy kontakt kiedy już byłam zarazona bo czułam się dobrze, a usunięto mnie z pracy po zgłoszeniu, że mam kaszel. Testy wykonano mi po 3 dniach, gdzie siedziałam w pełnej izolacji.

    Mabe KMabe K24 dni temu
PLworld